سلطان کامپیوتر و اینترنت

در صورت کپی برداری خواهش مندیم منبع را ذکر کنید

سلطان کامپیوتر و اینترنت

در صورت کپی برداری خواهش مندیم منبع را ذکر کنید

هشدار به کاربران یاهو و جیمیل

شرکت MCAFEE روز گذشته ویروس خطرناکی را شناسایی کرد که تاکنون و در عرض یکروز ۱۰ هزار نفر را دچار مشکل کرده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته کمپانی MCAFEE ANTIVIRUS اعلام کرد که ویروس بسیار خطرناکی شناسایی شده که در عرض تنها یک روز و طبق گفته مسؤولین این شرکت بیش از ۱۰ هزار رایانه را آلوده و تمام اطلاعات درایو C آنها را نیز به کلی پاک کرده است.

بر اساس این گزارش، نام این ویروس ” OSLANDO” است و نوع عملیات تخریبی آن هم سخت‌‏افزاری است، بدین ترتیب که این ویروس با جانشین کردن یک خط کد در فایل KERNELL و داخل پوشهSYSTEM باعث تخریب سکتور ‘ZERO’ هارد کامپیوتر می‌‏شود و بعد از اولین خاموش روشن کردن SECTOR های درایو C محلی که ویندوز شما در آن نصب است را BURN می‌‏کند (شدت این عمل از FORMAT کردن هم جدی تر است به طوری که طبق گفته مک آفی این ویروس توسط CIA جهت نابود سازی کامل اطلاعات HARD DISK استفاده می‌‏شده و اصلاً قابل بازیابی نیست).

 

گفتنی است، این ویروس مورد تایید سایت YAHOO هم قرار گرفته است. شایان ذکر است برای جلوگیری از آلودگی به این ویروس طی چند روزه آینده هیچ فایل پیوست شده یا هیچ ایمیلی را تحت عنوان POSTCARD باز نکنید. حتی اگر این امه از طرف دوستتان برای شما ارسال شده باشد. لازم به ذکر است ویروس فوق حتی توسط خبرگزاری CNN به عنوان مخرب‌‏ترین ویروس کامپیوتری اعلام شده است. این ویروس دیروز توسط کمپانی MCAFEE شناسایی شد و تاکنون راهی جهت REPAIR آن پیدا نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد